Wednesday, January 19, 2011

Onsdag = vägnings och mätardagen

Ja, då var det dags att skriva upp resultaten igen. Den här veckan har jag tappat ett kg! :) och 1,5 cm i midja.
på två veckor har jag alltså gått ner 3 cm i midja och 1,5 kg i vikt. jag går inte på någon särskild diet, bara slutat med sötsaker och försöker undvika att äta så mycket mackor. Sen har jag börjat röra på mig mer. så här kan jag nog fortsätta leva så om jag tappar 1,5 kg på två veckor i ett halv år så blir det några kilon ungefär 18 kg :) skulle inte sitta fel. men nu ska vi inte va så positiva får va glad om jag går ner 10 :)

Idag öppnade jag. puh vad seg jag varit idag. även om det är skönt å sluta tidigt är det ändå jobbigt att stiga upp så himla tidigt. Absolut senast 5 måste jag va uppe ur sängen. Helst kvart i, det tar på krafterna, skulle inte palla å stiga upp så tidigt varje dag.

Läste just en artikel om en 38-årig kvinna som lämnade sitt barn i badkaret för att spela facebookspel, 13 månader var sonen och till råga på allt kunde få anfall! vilken idiot!!! Vissa borde verkligen inte få skaffa barn. 13 månader, då har de flesta barnen lärt sig gå. men många barn i den åldern går ostadigt, tappar lätt balansen med mera. Vem i hela världen skulle lämna sitt barn i badkaret om det inte var en absolut nödsituation?! Jag tror inte jag skulle lämna nått barn i vadkaret även om det var en nödsituation. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; det borde finnas "föräldrakort" precis som körkort som man måste ha innan man får lov att skaffa barn eller ens vara barnvakt.
Jag blir så UPPRÖRD!!! Jag VET att det finns betydligt värre saker ett barn kan råka utför, Men det här är en sådan där vardags situation som barn ( i Sverige) är i minst en gång i veckan, duscha eller bada i badkar eller i balja. Sen att jag tar hand om barn just kring den åldern gör det inte lättare.
Förmodligen kommer jag att göra tusen fel med mina barn om/när jag blir så lyckligt lottad att få några. Men jag tänker fasen INTE lämna mina barn ensam i badkaret oavsett hur lite vatten jag har tappat upp eller hur "självständig" de än är. Eller hur inne i ett spel på facebook jag än må vara!

1 comment: