Tuesday, September 28, 2010

Å tiden den går, men bloggen blir bortglömd

Huvva va jag får skämmas!!
Inte skrivit på fler flera veckor!!!
Lite snabb uppdatering: jobbet är fantastiskt! jag trivs som fisken i vattnet! så jag hoppas hoppas hoppas att jag får va kvar så länge jag själv vill och känner för. vilket förmodligen skulle blir flera år till.
men som det ser ut nu så har jag vikariat till i sommar iaf.

Hedvig den sötbollen växer så det knakar! hon är inte längre nån liten gullulltuss. Utan en ståtlig tös! Hon ligger just nu å tuggar på sitt nya ben som hon fick i dag. (hon är verkligen en bäver när det kommer till benen, uppätna på några dar)

Granö klär sig vackert i höstpraktens alla färger och alla väder.
Ihelgen var vi ho mor å far och tog hand om en halv älg. så nu är det 24 kg kött i frysen. mumma! gjorde köttsoppa för första gången igår och det blev helt godkänt.


Men allt är inte helt å hållet frid å fröjd på torpet. Igår tog pappa bort Goldy.
Min älskade älskade Goldygumman. Jag köpte henne sommaren jag fyllde 11 och sen dess har hon varit den finaste och klokaste hunden i världen. Hon har verkligen hållit sig i bra form, 13 år blev hon men sista tiden var jobbig för henne, men vi tänkte att hon skulle få en sista sommar, (hon älskar verkligen sommaren) Så det är med sorg i hjärtat och gråt i halsen jag önskar henne allt gott i "hundhimlen" där har hon det bra. Hon lämnar en stortomhet efter sig, Hennes favoritställe som var i hallen nederst i trappan kommer att kännas väldigt tom och kall nu. och ingen som kommer och möter en vid bilen med en svans som aldrig vill sluta vifta när man kommer ner till gården.

Vila i Frid Goldy och jag hoppas du får bada mycket i Hundhimlen och leka å busa med alla andra hundar.

Jag kommer å lägga upp lite bilder på henne här lite senare.

No comments:

Post a Comment