Wednesday, May 12, 2010

Ballonger med brev i som vi skickar upp till Jesus

Har jag berättat att våran grannskola är en kristen skola?
Idag hade de allsång och fest utan dess like. När Åsa frågade vad de firade fick hon två svar: vi firar kristihimmles, så barnen har fått skriva brev som vi har stoppat i ballongerna som vi sedan kommer att skicka upp till jesus. Det var det ena svaret, det andra var att förskolan firade 20 år. Hur som helst så släppte de iallafall upp ballonger efter allsången och alla jublade. så kanske var det så att det var brev i dem.
en rätt mysig idé ändå. men synd att det är miljöförstöring. de går ju ändå rätt många barn i en skola med barn från 1 år till årskurs 6.

Mina brev får jag aldrig iväg, har försökt att registrera en ny mail nu så att jag kan skicka iväg en jobbansökan till vännäs. men det är helt omöjligt. får försöka imorgon igen.

aja. ska inte tänka mer på det där. nu ska jag ta å försöka lugna ner mig lite och umgås med min Fredrik :)

No comments:

Post a Comment